"အမိစစ္တကၠသိုလ္၏ ၅၁ ေယာက္ေျမာက္သားမ်ားရဲ့ အေတြ႕အၾကံဳႏွင့္ ခံစားခ်က္၊ သုတ၊ ရသ တို႔ ေ၀မွ်ရာ..."

စစ္ေခြးတေကာင္ရဲ့ ေပးဆပ္မႈလား






" ဒါက ခင္ဗ်ားတုိ႔ ေၿပာၿပာေနတဲ့ စစ္ေခြးတေကာင္ရဲ့ ေပးဆပ္မႈ႔လား "



က်ေနာ္ တခုေလာက္ေတာ့ေမးခ်င္တယ္...

ခင္ဗ်ား မငုိပဲနဲ႔ မ်က္ရည္ေတြ က်ခဲ့ဖူးလားလုိ႔..
က်ေနာ္ကေတာ့ ၀န္ခံပါရေစ.. စိတ္ဓါတ္ ေပ်ာ့္ညံ့တယ္လုိ႔ပဲေၿပာေၿပာ..
ရင့္က်င့္မႈ႔ မရွိဘူးလုိ႔ပဲဆုိဆုိ...
ဟုတ္ကဲ့ ..
က်ေနာ္ အားတင္းထားတဲ့ ၾကားက မ်က္ရည္ေတြ ေ၀ခဲ့ဖူးတယ္..။

ၿဖစ္ေတာင့္ ၿဖစ္ခဲ တဲ့ လူ႔ဘ၀မွာ ေအးေအးခ်မ္းခ်မး္ပဲ ၿဖတ္သန္းခ်င္တယ္လုိ႔
မွတ္ယူထားတဲ့ သူေတြအတြက္ေတာ့...
အသက္ကုိေလာင္းေၾကးထပ္ၿပီး ခရီးဆက္ေနတဲ့ စစ္သားေတြ အတြက္
ဒါေတြက မုိက္မဲ မႈ႔လုိ႔မ်ား သတ္မွတ္ၾကမလား..။

က်ေနာ့္အၿမင္လား
ရွင္းပါတယ္.. ဒါက က်ေနာ့္တုိင္းၿပည္အေပၚ တာ၀န္သိတတ္မႈ႔ပဲ။

အဲဒီတုန္းက တကယ္ကုိၾကမ္းတမ္းတဲ့ စစ္ဆင္ေရးတခု..
ဒီစစ္ဆင္ေရး ရဲ့ အၿပန္ခရီးမွာ အားလုံးနီးပါး အေကာင္းပကတိ ၿပန္မလာနုိင္ဖူးဆုိတာ
က်ေနာ္လဲ သိတယ္ ..ေနာက္ၿပီး က်ေနာ္ရဲ့ ရဲေဘာ္ရဲဘက္ အားလုံးလဲ သိတယ္..
ဒါက သူငယ္ခ်င္းေတြ စုေ၀းသြားတဲ့ အပန္းေၿဖ ခရီးတခုမဟုတ္ခဲ့ဖူးေလ..။
တဦးတေယာက္ ဒါမွမဟုတ္ အဲထက္ပုိတဲ့ တခုခုေတာ့ ေပးဆပ္ခဲ့ရမွာပဲ...

တပ္မွာရွိတဲ့ ရဲေမေတြက သူတုိ႔ခင္ပြန္းအတြက္ စုိးရိမ္ေၾကာင့္ၾကတဲ့ အမူအရာေတြနဲ႔
တဖြဖြ မွာၾကားၾကသလုိ လူပ်ဳိရဲေဘာ္ေတြအတြက္ေတာ့ ဘုရားစာရြတ္ၿပီး ေရွ႔တန္းစစ္ေၿမၿပင္ကုိ
ခ်ီတက္ခဲ့ရတာေပါ့..

ဒါနဲ႔..
ေသရမွာ ေၾကာက္လုိ႔လား လုိ႔ ခင္ဗ်ား က်ေနာ္ကုိ ေမးလာခဲ့ရင္ေတာ့
ဟုတ္ကဲ့ ခပ္ၿမန္ၿမန္ေလး ေခါင္းညိမ့္လုိက္မယ္ က်ေနာ္ လဲ ေသရမွာ ေၾကာက္ပါတယ္
ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္တုိ႔က စစ္သားေလ.. မနက္တုိင္းသစၥာ(၄)ခ်က္ ရြတ္ဆုိထားတယ္
"ငါ့ႏိုင္ငံေတာ္၊ ငါ့ႏိုင္ငံသား၊ ငါ့တပ္မေတာ္အတြက္ ငါ၏အသက္ကို စြန္႔လႊတ္ရန္ အဓိဌာန္ျပဳပါ၏"

စစ္ေၿမၿပင္က အရမ္းၾကမ္းတယ္...
ေႏြရာသီ ဆုိေတာ့..ေရငတ္တယ္...ေရခ်ဳိးဖုိ႔ဆုိတာ ေတာ့ ေတြးမေနနဲ႔
မ်က္ႏွာသစ္ဖုိ႔ေတာင္ တပတ္မွ ႏွစ္ခါ ေလာက္ရယ္။
စားစရာလား
ဒါကုိမေၿပာခင္ တခုေလာက္ေတာ့ ေမးခ်င္တယ္..။
ခင္ဗ်ားဘ၀မွာ ဆီမေရာတဲ့ သတ္သတ္လြတ္ ဘယ္ႏွစ္ခါစားခဲ့ဖူးလဲလုိ႔..
ထားလုိက္ပါ
က်ေနာ္က က်ေနာ္တုိ႔ အငတ္ငတ္အၿပတ္ၿပတ္နဲ႔ ဒုကၡေရာက္ခဲ့တဲ့ဘ၀ကုိ ေဖာက္သည္ခ်
ခ်င္လုိ႔ ဒီစာကုိေရးတာမွ မဟုတ္တာ...။


အသိနဲ႔ သတိကုိ ကုိယ္နဲ႔မကြာ ေဆာင္ၾကဥ္းထားတဲ့ ၾကားက
ဆုံးရွဳံးသြားရတဲ့ စစ္သည္ေတြ လနဲ႔ခ်ီလာတဲ့ အခါ ေတာ္ေတာ္ေလးမ်ားလာတယ္...

ကုိယ္လက္ အဂၤါဆုံးရွဳံးလုိက္ရတဲ့ စစ္သည္ေတြ
ေနရာမွာ ပြဲခ်င္းၿပီး အသက္စြန္႔သြားရတဲ့ ရဲေဘာ္ေတြ
အနားမသိေဆးမရွိလုိ႔ ဒုကၡ မ်ဳိးစုံနဲ႔ လမ္းမွာ ၀ိညဥ္ခ်ဳပ္ၿငိမ္းသြားရတဲ့ က်ေနာ္ရဲ့ လုပ္ေဖာက္ကုိင္ဖက္ေတြ
ဒါေတြက ခင္ဗ်ားတုိ႔ေၿပာေၿပာေနတဲ့ စစ္ေခြးတေကာင္ရဲ့ ေပးဆပ္မႈ႔ေတြလား..


မွတ္မွတ္ရရ..
အဲဒီထက္ ပုိေၿပာရရင္ မေမ့နုိင္တဲ့ေန႔

က်ေနာ္တုိ႔ စစ္ေၾကာင္းကလွုပ္ရွားဆုိေတာ
အဲ႔ေန႔က က်ေနာ္က ပြဳိင့္ ေၿပးရမယ့္အလွည့္ပါ ဒီလမ္းက အႏၱရယ္ မ်ားတယ္
ညီေလးက ဘာမွ အေတြ႔ အၾကဳံမရွိေသးဘူး ..အကုိပဲပြဳိင့္ေၿပးမယ္ဆုိၿပီး က်ေနာ္ထက္
စီနီယာက်တဲ့ အကုိတေယာက္က က်ေနာ္ကုိယ္စား သူပဲဦးေဆာင္ပြဳိင့္ေၿပးတယ္
သိပ္မၾကာလုိက္ပါဘူး " ဂ်ိမ္း "ဆုိတဲ့ အသံနဲ႔ အတူ သူေၿခေထာက္ တဖက္ ဆုံးရွဳံးသြားတယ္

သူ႔နာမည္ေၿပာင္က ကုိဒုိၾကီးတဲ့ ဘရာဇီး လက္ေရြစင္ေဟာင္း (ေရာ္နယ္ဒုိ)
နာမည္ကုိ ယူၿပီး အမည္တြင္ထားတာ ..
ေဘာလုံးကန္ သိပ္ေကာင္းတာေပါ့
အခုေတာ့ သူ႔ေၿခေထာက္ တဖက္ၿပတ္သြားရွာတယ္..
ဒီအတြက္ သူ ေနာင္တရေနမယ္ ထင္လား

သူ႔ကုိ ေနာက္တန္းေဆးရုံကုိ ၿပန္ပုိ႔ခါနီးမွာ
စကားတခြန္းေၿပာသြားတယ္ ..
"ညီေလး ကုိယ့္ေၿခေထာက္တဖက္ကုိၾကည့္ၿပီး အစစအရာရာ မေပါ့ဆနဲ႔တဲ့
ဒါေတြက အကုိ႔ ေပါ့ေလ်ာ့မႈ႔ေၾကာင့္ ၿဖစ္ရတာ "ဆုိၿပီး
သူ႔အတြက္ေတာင္ မစဥ္းစားပဲ က်ေနာ္တုိ႔ စိတ္မခ်စြာနဲ႔ မွာသြားတယ္

ဒါေတြကေရာ ကုိယ့္အတြက္ မငဲ့ပဲ ညီရင္းအကုိထက္ပုိတဲ့့ သံေယာဇဥ္ေတြနဲ႔
ခင္ဗ်ားတိ႔ု ေၿပာေၿပာေနတဲ့ စစ္ေခြးေတြရဲ့ စည္းလုံးညီည႔ႊတ္မႈ႔လား


က်ေနာ္တုိ႔တပ္ စစ္ဆင္ေရး နားဖုိ႔ အမိန္႔က်လာေတာ့ ေနာက္တန္း ၿပန္၀င္လာခဲ့တယ္..
က်ေနာ္အစက ေၿပာခဲ့သလုိေပါ့ ဒီစစ္ေၿမၿပင္ၾကီးမွာ တဦးတေယာက္ ဒါမွ မဟုတ္ အဲထက္ပုိတဲ့
အေရအတြက္ ေပးဆပ္ခဲ့ရမွာပဲဆုိတာေလ..
အခု.. တခ်ဳိ႔သူေတြကုိ က်ေနာ္တုိ႔ထားခဲ့ရၿပီ...
တခ်ဳိ႔သူေတြရဲ့ အနာဂတ္ေတြက ဒုကၡိတ ဆုိတဲ့ ဘ၀ကုိ မလုိခ်င္ပဲ လက္ခံလုိက္ရၿပီ..
ၿပီးေတာ့ သူတုိ႔နဲ႔ ဆက္ႏြယ္ေနတဲ့သူတုိ႔ရဲ့ ဇနီးမယားေတြ သားသမီးေတြရဲ့ အနာဂတ္ကေရာ
မုဆုိးမ အဖမဲ့ ဆုိတဲ့ ဘ၀ေတြကုိ မလုိခ်င္ပဲ ေရာက္ခဲ့ရၿပီ..


တပ္ေရာက္ေတာ့ ေရွ႔တန္းၿပန္စစ္သည္ေတြကုိ ညစာစားပြဲနဲ႔ ဧည့္ခံၾကတယ္..
ညစာစားပြဲဆုိေပမယ့္ ေထြေထြ ထူးထူးၾကီး မဟုတ္ဘူး
စစ္တပ္က ထုတ္ေပးတဲ့ အာမီ အရက္နဲ႔ တုိလ္ီမုိလီ အၿမည္းေလးေပါ့
ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္တုိ႔ စစ္သည္ေတြအတြက္ ဒိေလာက္နဲ႔လဲ တင့္တိမ္ ေပ်ာ္ေမြ႔ႏုိင္ၾကတယ္.
က်ေနာ္တုိ႔က အညတရ ဘ၀ပုိင္ရွင္ေတြပဲ မုိ႔လား..။

ညစာစားပြဲ မစခင္မွာ တပ္ရင္းမႈ႔က လူတေယာက္ကုိ ဂုဏ္ၿပဳခီ်းၿမင့္ဖုိ႔ရွိတယ္လုိ႔ေၿပာတယ္..
ဘယ္သူလဲဆုိတဲ့ အေတြးနဲ႔ က်ေနာ္တုိ႔ စိတ္၀င္တစားေစာင့္ၾကည့္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ
ဂ်ဳိင္းေထာင့္တဖက္ကုိ အားၿပဳၿပီး ေၿဖးေၿဖးၿခင္းေလွ်ာက္လာတဲ့ လူတေယာက္ကုိ က်ေနာ္ေတြ႔လုိက္တယ္
ဘယ္သူမ်ားပါလိမ့္..။ ၿပီးေတာ့ သူတုိ႔အပတ္စဥ္က က်ေနာ့္အကုိၾကီးေတြ ေၿပးဖက္တြဲေခၚမွ
က်ေနာ္သိလုိက္ရတယ္... က်ေနာ္အတြက္ အနစ္နာခံသြားတဲ့ ကုိဒုိၾကီးပဲ ...
က်ေနာ္သူ႔ကုိ အရပ္၀တ္ၾကီးနဲ႔ အခုလုိၿမင္လုိက္ရေတာ့ ရင္ထဲမွာ နင့္ေနေအာင္ခံစားရတယ္
က်ေနာ္အၿပင္ ဒီဧည့္ခံပြဲမွာ ရွိတဲ့ စစ္သည္အားလုံးရဲ့ရင္ထဲမွာလဲဒီတုိင္းပါပဲ..
သူကေတာ့ ၿပဳံးလ်က္ပဲ..
က်ေနာ္ထင္ပါတယ္ ဒီလုိဟန္ေဆာင္ အၿပဳံးေတြနဲ႔ သူ႔ဘ၀ကုိသူ ေနတတ္ခဲ့ေအာင္
မနည္းၾကဳိးစားခဲ့ရမွာပဲဆုိတာ..။

ခဏၾကာေတာ့
သူတုိ႔ အပတ္စဥ္တူ အကုိၾကီးက သီခ်င္းတပုဒ္ကုိ ထဆုိလုိက္တယ္.. က်ေနာ္ သူငယ္ခ်င္း
ဒုိၾကီးအတြက္ပါတ့ဲ...
တီးလုံး လာသံၾကားတာနဲ႔ အားလုံးရဲ့ရင္ထဲမွာ ဆုိ႔နင့္စြာနဲ႔ သီခ်င္းကုိ သံၿပဳိင္လုိက္ဆုိၾကတယ္.

"အားလုံးၿပီးဆုံးသြားေတာ့ ရင္တခုလုံး ေၾကသြားလား ...ကုိယ္ခ်င္းစာပါတယ္ ..
အုိ သူငယ္ခ်င္း သိပ္မဆန္းဘူး ေရွ႔ဆက္ၿပီးေတာ့ ေတြ႔ၾကရမွာပဲ...
ဆုံးရွဳံးၿခင္းက တုိ႔ေတြ ေၿပးမလြတ္နုိင္ ေမာပန္းလြန္းတဲ့ မင္းရဲ့ လိပ္ၿပာေလး
ေၿဖသိမ့္လုိက္..
ကံၾကမၼာဆုိတာက ခ်ဳိတလွည့္ ခါးတစ္လွည့္ အခုလဲ ...ဒီလုိပဲ
ေအာင္ၿမင္လုိက္ ရွဳံးနိမ့္လုိက္ လဲက်တဲ့အခုိက္ ကြဲခဲ့တဲ့ မင္းႏွလုံးသား
အက္ေၾကာင္းေလးက အၿမဲတမ္း အမွတ္တရေပါ့ ဆက္ေလွ်ာက္ရမယ့္
မင္းရဲ့ ဘ၀သစ္အတြက္ ေၿဖသိမ့္လုိက္
သူငယ္ခ်င္း... ေရွ႔ဆက္မင္းဘ၀ဟာ အၿမဲခ်ဳိၿမိန္ပါေစ ေအာင္ၿမင္ပါေစ
တခါတရံမွာ ခါးသီးလည္း ေက်ာ္ၿဖတ္လုိက္ေပါ့ေလ..."

က်ေနာ္သူ႔ကုိၾကည့္ၿပီး အေတြးေတြ ၀င္လာတယ္
ေဘာလုံးကန္ေနတဲ့ သက္တူရြယ္တုူေတြကုိ ၿမင္တုိင္း
သူ႔ေၿခေထာက္ သူၿပန္ၾကည့္ၿပီး မ်က္ရည္ေတြေ၀ ေနမလား
သိမ္ငယ္ေနရွာ မလား ဒါမွမဟုတ္..ရယ္ရယ္ၿပဳံးၿပဳံးနဲ႔ သူခုံမင္တဲ့ ေဘာလုံးပြဲေတြကုိ
လက္ခုပ္တီး ထုိင္အားေပးေနနုိင္မလား..
သူ႔ေနရာမွာ က်ေနာ္တုိ႔ ခင္ဗ်ားတုိ႔ ဆုိရင္ေရာ...


က်ေနာ္ကေတာ့ ၀န္ခံပါရေစ.. စိတ္ဓါတ္ ေပ်ာ့္ညံ့တယ္လုိ႔ပဲေၿပာေၿပာ..
ရင့္က်င့္မႈ႔ မရွိဘူးလုိ႔ပဲဆုိဆုိ...
ဟုတ္ကဲ့ ..
က်ေနာ္ အားတင္းထားတဲ့ ၾကားက မ်က္ရည္ေတြ ေ၀ခဲ့ဖူးတယ္..။


(လြမ္းေ၀)

မွတ္ခ်က္။ ။ ဒီစာကုိ ဖတ္ၿပီး စစ္ေခြးလုိ႔ ေအာ္ေနတဲ့ ပါးစပ္ေတြ ခဏေလာက္ၿဖစ္ၿဖစ္ ပိတ္သြားနုိင္ရင္ က်ေနာ္ ေက်နပ္ပါတယ္..။

3 comments:

  1. ဟုတ္ကဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ တကယ္ကုိ ခံစား စာနာမိပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ က စစ္တပ္ကုိ မုန္းတဲ႔သူ တစ္ေယာက္ မဟုတ္ေပမယ္႔ မခ်စ္တဲ႔ သူတေယာက္ပါ။ ဒါေပမယ္႔ စစ္သားေတြရဲ႕ ဘ၀ကုိ တကယ္ကုိ စာနာ ကုိယ္ခ်င္းစာမိပါတယ္။ တကယ္တမ္း၀န္ခံရမယ္ဆုိရင္ ကၽြန္ေတာ္ တုိ႔ရင္ထဲမွာ တုိင္းျပည္ရဲ႕သားေကာင္းေတြ ျဖစ္တဲ႔ စစ္သားေတြကုိ ေလးစားျပီးသားပါ။ အဲ႔ဒီလုိ စစ္ေခြးလုိ႔ ေခၚတဲ႔လူေတြရင္ထဲမွာလည္း အတုိင္းအတာတခုထိ ေလးစားေနမယ္ဆုိတာ ေျပာပါရေစ။ ဘာလုိ႔လဲဆုိေတာ႔ တခါတခါမွာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ရင္ထဲမွာ တုိင္းျပည္ႏွိမ္႔က်ေနတာေတြ မတရားမႈေတြကုိ မခံစားႏုိင္တဲ႔ အခါ တရားခံ ကုိ ရွာမရပဲ ေဒါသအေလ်ာက္ အဲ႔ဒီစကားလံုးကုိ သတိလက္လြတ္သံုးမိတဲ႔အထဲမွာ ကၽြန္ေတာ္ပါခဲ႔ဖူးလုိ႔ပါပဲ။ ဒီစာေလးကို ဖတ္ျပီးေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္ ခင္ဗ်ားတုိ႔ကုိ အေလးျပဳလုိက္ပါတယ္။ တကယ္တမ္းေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ တပ္မေတာ္ကုိခ်စ္ပါတယ္

    ReplyDelete
  2. ေအာ္....ဖတ္ရင္းေတာင္ ငိုခ်င္ရေလာက္ေအာင္ ခံစားရတယ္ဆိုရင္ လက္ေတြ႕မ်က္ျမင္ေတြ႕တဲ့သူသာဆို ဘယ္လို ခံစားရမလဲ....သူ႕ရဲ႕ ဟန္ေဆာင္အျပံဳးကို ျမင္ရင္ ေနာက္ကြယ္မွာ သူဘယ္ေလာက္ ငိုခဲ့ျပီးျပီလဲဆိုတာ ကိုယ္ခ်င္းစာႏိုင္ပါတယ္.....

    ReplyDelete
  3. တပ္မေတာ္ဆုိတာ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ဦးေဆာင္ျပီး လြတ္လပ္ေရးတုိက္ပြဲ၀င္ကတည္းက ေပးဆပ္မႈ ေပါင္းမ်ားစြာနဲ႔ စတင္ခဲ့ၾကတာပါ ။ဟုိတုန္းကလဲ ဒီအတုိင္းဘဲ ၊ ခုလဲ ဒီအတုိင္းဘဲ ၊ ေနာင္ကုိလဲ ဒီအတုိင္းပါဘဲ ။ဘယ္အစုိးရဘဲ တက္လာ တက္လာ ျမန္မာ့တပ္မေတာ္ဆုိတာရွိကုိ ရွိေနရမွာ မလြဲပါဘူး ။ျမန္မာ့ တပ္မေတာ္ဆုိတာ မရွိခဲ့ရင္ ဘယ္တပ္မေတာ္ေရာက္လာမလဲ ။ဒါဆုိ ျမန္မာႏုိင္ငံေရာ ဘာျဖစ္သြားမလဲ ။ တပ္မေတာ္ရဲ႔ေပးဆပ္မႈ ေတြကုိ မျမင္ မသိတဲ့သူ ေတြကေတာ့ ေျပာၾကမွာေပါ့ဗ်ာ ။ကုိယ္တုိင္လဲ သိခဲ့ နားလည္ခံစားခဲ့ ဘူးတဲ့အတြက္ ဂုဏ္ယူပါတယ္ ။ေလးစားပါတယ္ ။

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...